Menu

Vis alle

0 resultater

Havestof

0 resultater

Arrangementer

0 resultater

Shop

0 resultater

Åbne haver

0 resultater

Liste visning

Gitter visning

Du skal indtaste minimum 3 tegn for at se resultater

Her kan du søge i hele vores katalog af artikler, arrangementer, produkter og åbne haver.

Vis flere
Vis flere
Vis flere
Vis flere
Vis flere
Havestof Se alt i havestof Haveglæde Biodiversitet Den Spiselige Have Design og Indretning Dyrkning Havens Problemer Prydhaven

Er du også vild med roser?

Så er der vejledning og gode råd at hente i Haveselskabets bog Rosenglæde. Bogen går praktisk til værks og giver gode råde om: Køb af roser • Plantning af roser • Pleje af roser • Beskæring af roser • Gode rosensorter • Og meget mere. Bogen er skrevet med glæde og stor erfaring af Haveselskabets rosenekspert Peter Ørum Scherg.

Aktiviteter Se alle aktiviteter Arrangementer Cph Garden Digitale haveoplevelser Havefestival Hjem og Haveliv Haveskoler Haver

Lars sparede 2800kr på sine forsikringer

Gennem Haveselskabet blev Lars opmærksom på Tryg, som han tog kontakt til og fik et uforpligtende møde. Til mødet blev Lars guidet i omlægningen af sine forsikringer, og fik som medlem af Haveselskabet tilbudt en særlig forsikring til sin have, med i pakken. Dermed fik Lars flere penge til planter i haven.

Om os Se alt om os Foreningen Værdier, mission og vision Kontakt Kommercielle samarbejder Medarbejdere Haveselskabets have Støt havesagen Presse Intranet

Gør gratis brug af Tryg Bolighjælp

Da Kathe omlagde sine forsikringer til Tryg, sparede hun 1600 kr. Ikke lang tid efter, fik hun lov at gøre brug af Tryg Bolighjælp, da hun opdagede et stort hvepsebo på sin grund. Kort efter sendte Tryg hjælpen ud, og fik fjernet hvepseboet, - uden beregning, da det er en del af pakken.

Handelsbetingelser

Leveringstid

Levering til adresser i Danmark sker typisk indenfor 3 arbejdsdage, forudsat at varen er på lager.

Levering til adresser udenfor Danmark sker typisk indenfor 5 arbejdsdage, forudsat at varen er på lager. 

Forsendelsesomkostninger

Ved levering af varer til adresser i Danmark er den billigste fragt- og ekspeditionspris 39 kr., men prisen afhænger af hvilken type levering, du vælger. 

Ved levering af varer til adresser udenfor Danmark er fragt- og ekspeditionsprisen normalt 300 kr. 

For enkelte varer kan fragt- og ekspeditionsprisen overstige normalprisen, fordi der er tale om store og tunge varer.

Betaling

Du kan betale med Visa, Dankort, Mastercard, Maestro og Mobilepay. Beløbet hæves først fra dit kort, når varerne sendes fra Haveselskabet.

Fortrydelsesret

Du har en fortrydelsesfrist på 14 dage, når du køber varer i Haveselskabets webshop. De 14 dage regnes fra den dag, hvor du modtager varen. Du skal inden for de 14 dage give Haveselskabet besked om, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, herefter har du 14 dage til at returnere varen. 

For at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du levere varen tilbage ubeskadiget og i original emballage.

Hvis du sender en vare retur indenfor fortrydelsesfristen, refunderer Haveselskabet købspris og forsendelse. Udgiften til returforsendelse og kortafgift til NETS dækkes ikke.

Fortrydes et køb foretaget med kreditkort som f.eks. MasterCard eller Eurocard, kan der gå op til 30 dage før din bank igen frigiver det reserverede beløb. Er købet foretaget med betalingskort som f.eks. Dankort eller Visa/Dankort, bliver beløbet trukket direkte på din konto, hvorfor der ikke er nogen ventetid ved fortrydelse af køb. Det refunderede beløb bliver ført tilbage til det kort, der er betalt med. Der kan gå op til 10 dage før beløbet er refunderet og kan ses på kontoen. 

Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesrettet, så skal du sende en mail på medlem@haveselskabet.dk - med reference til din faktura og skrive, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten. 

 

2 års reklamationsret

Der gælder en lovpligtig toårig garanti for alle varer, du har bestilt hos Haveselskabet. Denne toårsperiode starter den dag, du modtager din ordre.

Fejlbehæftede varer/klagemuligheder

Hvis den vare, du modtager, er fejlbehæftet, dækker Haveselskabet omkostningerne til returforsendelsen, dog maksimalt 250 kr.

For at kunne behandle din reklamation, skal du registrere den. Det er vigtigt, at du rapporterer reklamationen ved at følge nedenstående trin:

  1. Skriv hvilken dato du opdagede fejlen
  2. Beskriv fejlen så detaljeret som muligt, samt hvordan den opstod (årsagen). 
  3. Tag billede, der tydeligt viser varen i sin helhed samt et af selve fejlen
  4. Skriv dit ordre nummer
  5. Send mail til medlem@haveselskabet.dk 

Dit køb er omfattet af købeloven. Det betyder, at du kan få en defekt vare byttet, repareret eller en prisreduktion baseret på fejlens omfang. Reklamationsretten dækker produktionsfejl, og omfatter ikke slitage eller fejl, der er opstået som følge af forkert behandling af produktet. 

Du har ret til at reklamere over en vare inden for 2 år fra den dag, du har modtaget produktet. Du skal reklamere over varen indenfor "rimelig tid" fra det tidspunkt, du opdager fejlen. Vi anbefaler, at du reklamerer snarest muligt og ikke senere end 2 måneder efter du har opdaget fejlen. Vi anbefaler også, at du ikke anvender produktet, mens vi behandler din reklamation. 

Varer retur

Skal du returnere en vare, skal den sendes retur til:

Haveselskabets Webshop
Fabriksvej 6,
9490 Pandrup

medlem@haveselskabet.dk

telefon 45 93 60 00.

 

Beskadiget emballage

Du kan nægte at modtage en vare, hvor emballage er defekt. 

Hvis buddet ikke er tilstede ved afleveringen, kan du kontakte Haveselskabet på medlem@haveselskabet.dk eller telefon 45 93 60 00. Dette skal ske senest 6 hverdage efter modtagelsen. 

Særlige forhold

Haveselskabet tager forbehold for fejl i forbindelse med oprettelses af varer, priser, etc. på Haveselskabets webshop, ligesom der tages forbehold for evt. trykfejl i magasinet Haven med relation til salg via Haveselskabets webshop. 

Haveselskabet tager forbehold for udsolgte varer.